Pandemia koronawirusa dała się nam wszystkim we znaki. Przed sektorem kultury i jego pracownikami pojawiło się wyzwanie dotyczące przyspieszonej transformacji cyfrowej, wypracowania nowych metod pracy oraz utrzymania zainteresowania publiczności udziałem w wydarzeniach prezentowanych często w zupełnie nowym formacie.
Tak jak z dnia na dzień, wiosną tego roku musieliśmy wszyscy pozostać w domach, tak musieliśmy też przeformatować szybko cały nasz sposób komunikacji, aktywności fizycznej, pracy i odpoczynku. Często byliśmy w tych procesach sami, a podejmowane decyzje były dość spontaniczne. W obliczu tych wyzwań, tegoroczna odsłona Inkubatora Kultury, przyjmuje postać poradnika związanego z różnymi aspektami pracy online w sektorze kultury i ma za zadanie wesprzeć organizatorów życia kulturalnego w tym trudnym czasie. Podczas pierwszego z warsztatów jaki przygotowaliśmy, zajmiemy się tematem publiczności.
Warsztat skierowany jest do profesjonalistów sektora kultury, którzy stanęli w obliczu konieczności znalezienia nowych form pracy z publicznością, ponownego zdefiniowania odbiorców swoich działań oraz poszukiwania najbardziej dostępnych form pracy, tak by móc włączać, a nie wykluczać.
Zajęcia są podzielone na dwie części – pierwsza poświęcona będzie strategiom na „nowe czasy”, natomiast w drugiej skupimy się na dostępności i więcej miejsca poświęcimy na zasady dostępnej pracy w sieci, przyjrzymy się komunikatom o wydarzeniach kulturalnych, stronom internetowym oraz sposobom funkcjonowania w mediach społecznościowych. Obie części są ze sobą połączone, a treści będą się przeplatać. Każdy warsztat trwa dwie godziny.
Kiedy: 25 i 26 listopada w godzinach, godz. 15.00-17.00
Forma: online poprzez platformę Zoom
Rekrutacja: ilość osób ograniczona, zapisy za pomocą formularza online.
Prowadzenie: Agata Etmanowicz / Fundacja Impact
Agata Etmanowicz – Prezeska Fundacji Impact i współzałożycielka Fundacji Polska Bez Barier. Całe zawodowe życie związana z sektorem kultury – w różnych rolach i z różnych perspektyw. Była (i nadal bywa) producentką, realizatorką, koordynatorką, czy kuratorką projektów mniejszych i lokalnych, ale także całkiem sporych, międzynarodowych. Zdarzało jej się także zajmować polityką kulturalną – zarówno lokalnie oraz na poziomie UE, a przez parę lat negocjować z ramienia Polski w Radzie Unii Europejskiej. Od ponad dekady, wraz z Fundacją Impact zajmuje się odczarowywaniem codziennej pracy w kulturze dzięki usytuowaniu publiczności w sercu wszystkich działań organizacji – „łącząc kropki”: procesowo, w oparciu o refleksję, bazując na tym, co w organizacji najmocniejsze. Impact pracuje zgodnie ze strategicznym podejściem audience development, ale w oparciu o filozofię audience engagement. Pracuje w całej Europie – zarówno z artystami, grupami branżowymi, organizacjami, zawsze w oparciu o własne narzędzia i we współpracy. Zaprojektowała też i przeprowadziła pierwsze procesy i programy audience development dla Europejskich Stolic Kultury.
Z Fundacją Polska Bez Barier promuje koncepcje projektowania uniwersalnego we wszystkich aspektach życia – od architektury, projektowania, po produkcję wydarzeń kulturalnych. Z ramienia FPBB koordynuje dostępność każdej edycji Orange Warsaw Festival. A wspólnie z Fabryką Sztuki z Łodzi współtworzy ART_INKUBATOR – miejsce, które wspiera rozwój młodych, kreatywnych przedsiębiorców, tak lokalnie, jak i międzynarodowo. Zadaje dużo pytań. Słucha, pisze i gada. Jest autorką i współautorką wielu publikacji książkowych i artykułów. Ma na koncie ponad setkę wystąpień konferencyjnych i blisko tysiąc przeprowadzonych warsztatów. Nie jest jednak trenerką, jest robotnicą kultury, praktyczką.