Wprowadzenie do nagrań terenowych i dźwiękowych obserwacji
Opis
W pierwszą październikową sobotę zapraszamy Was do wsłuchania się w dźwięki Lublina. Odbędziemy spacer dźwiękowy, poszukamy dźwięków nieoczywistych i tych, których już nie ma, dokonamy ich analizy i próby zmapowania, korzystając m.in. z aplikacji mobilnych. Naszą inspiracją będzie dawna dzielnica żydowska w Lublinie, a przewodnikiem po dźwiękach miasta Marcin Dymiter.
Warsztaty są skierowane do osób zainteresowanych miastem, dźwiękami i szerszym spojrzeniem na zagadnienie miejskości. Sam pejzaż dźwiękowy to zjawisko rozciągnięte pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Z powodu zmian urbanistycznych, społecznych, czasem politycznych przekształca się, a jego dźwiękowe dominanty ulegają przeobrażeniom, zacierają się lub znikają. W ramach warsztatów podejmiemy próbę wsłuchiwania się w miasto, w możliwości rozpoznania charakterystycznych dźwięków. Przeprowadzimy wspólny spacer dźwiękowy, a następnie dokonamy analizy pejzażu dźwiękowego. Przyjrzymy się również aplikacjom mobilnym, które wspomagają dźwiękowe obserwacje oraz możliwościom w zakresie tworzenia miejskich map dźwiękowych.
Informacje praktyczne
Kiedy: 2 października, godz. 11.00-13.00 (spacer) i 15.00-18.30 (warsztaty)
Gdzie: Warsztaty Kultury, ul. Grodzka 5a – sala widowiskowa
Dla kogo: osoby w wieku 18+
Prowadzący: Marcin Dymiter
Zapisy: poprzez formularz online. Obowiązuje limit miejsc, o przyjęciu na warsztaty decydują odpowiedzi przesłane w formularzu. Warsztaty są bezpłatne.
Sprawdź także
Zapraszamy również na spotkanie z Marcinem Dymiterem wokół jego książek „Notatki z terenu” i „Przewodnik dla audiokulturalnych”. Spotkanie poprowadzi Agnieszka Obszańska. Po spotkaniu odbędzie się wieczorny spacer dźwiękowy.
Kiedy: 1 października, godz. 18.00
Gdzie: Warsztaty Kultury, ul Grodzka 5a – sala widowiskowa
Więcej informacji TUTAJ.
Marcin Dymiter – porusza się w kręgu elektroniki, field recordingu i muzyki improwizowanej. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska, muzykę do filmów, spektakli teatralnych, wystaw i przestrzeni publicznych. Jest autorem projektu Field Notes, map dźwiękowych i edukacyjnego cyklu muzycznego Tracklista. Prowadzi warsztaty dźwiękowe oraz działania przybliżające ideę field recordingu. Gra m.in. w projektach EMITER, niski szum, ZEMITER. Jest pomysłodawcą i kuratorem – wspólnie z Marcinem Barskim – projektu „Polish Soundscapes”, pierwszej polskiej wystawy prezentującej zjawisko field recordingu, oraz współtwórcą Instytutu Pejzażu Dźwiękowego.