
Zostań menadżerem/menadżerką strefy wydarzeń! | Wolontariat Nocy Kultury
Jeżeli zwiedzanie miasta podczas Nocy Kultury sprawia Ci mnóstwo radości i uważasz, że świetnie odnalazłbyś/odnalazłabyś się przy jej organizacji, to ta propozycja jest właśnie dla Ciebie. Pomóż nam przy festiwalu i zostań menadżerem/menadżerką strefy wydarzeń najbardziej nieprzewidywalnej nocy w Polsce.
Opis
Przed Tobą nie tylko odpowiedzialna, lecz również niezwykle satysfakcjonująca rola. Uczestnicząc w tworzeniu Nocy Kultury możesz wykazać się własną inicjatywą przy planowaniu wydarzeń jednego z największych festiwali w mieście. To także szansa na wykorzystanie swoich umiejętności w praktyce.
Menadżerowie i menadżerki stref wydarzeń cenią sobie zaufanie, jakim obdarzamy ich, przydzielając ważne zadania. To nie tylko nasza opinia, ale i samych wolontariuszy oraz wolontariuszek, którzy swoimi spostrzeżeniami dzielą się w ankietach podsumowujących wspólną pracę przy Nocy Kultury.
„Cieszę się, że mogłam wykorzystać swoje umiejętności poprzez to, że byłam idealnie dopasowana do charakteru wykonywanych zadań”, „Podobała mi się możliwość wykazania się własną weną twórczą”, „Pomoc przy organizacji takiego wydarzenia to super przygoda!” – to tylko kilka przykładów.
W tym roku znów możesz zaangażować się w organizację wydarzenia i zostać menadżerem/menadżerką strefy wydarzeń! Twoim zadaniem będzie zaopiekowanie się jedną z lokacji Nocy Kultury np. placem, na którym będzie odbywało się kilka wydarzeń artystycznych lub podwórkiem, które tej nocy stanie się sceną muzyczną. Jako osoba zaangażowana w projekt podejmiesz współpracę z artystami i artystkami oraz zadbasz o to, aby wszystko przebiegło zgodnie z planem. Zależy nam, abyś był/była z nami od początku. Chcemy wspólnie z Tobą przejrzeć projekty, które spłyną do nas podczas otwartego naboru i oddać w Twoje ręce część z nich, abyś czuwał/czuwała nad ich sprawną realizacją.
– Nie martw się, że brakuje Ci doświadczenia. Zdobędziesz je, współpracując z nami, a przy okazji poznasz fantastycznych ludzi, którzy chętnie udzielą Ci wsparcia przy realizacji zadań. To także doskonała okazja, byś miał lub miała realny wpływ na to, jak będzie wyglądać tegoroczna edycja – zapewnia Joanna Wawiórka-Kamieniecka, dyrektorka Nocy Kultury.
Co możesz zyskać?
- Rozwój umiejętności w zakresie planowania, koordynacji, komunikacji, logistyki, promocji i relacji z partnerami, które z pewnością przydadzą się w pracy event menagera;
- Kontakty i networking – współpraca z artystami/artystkami, ekspertami/ekspertkami i instytucjami związanymi z kulturą;
- Referencje i certyfikaty – możliwość otrzymania dokumentów potwierdzających udział w organizacji festiwalu;
- Dostęp do kulis wydarzeń kulturalnych – unikalna okazja do zapoznania się z kulisami pracy przy jednym z największych festiwali lubelskich;
- Satysfakcję z tworzenia kultury miejskiej – wprowadzanie w życie różnorodnych wydarzeń kulturalnych w ramach festiwalu Nocy Kultury 2025.
Twoje obowiązki
- Współkoordynowanie otwartego naboru;
- Uczestniczenie w cotygodniowych spotkaniach online / na żywo (marzec – czerwiec);
- Zarządzanie pracą wolontariuszy/wolontariuszek;
- Promocja festiwalu;
- Tworzenie autorskich punktów programu;
- Współpraca z zespołem badawczym;
- Kontakt z partnerami festiwalu;
- Koordynowanie bieżących zadań.
Warunki udziału
- Ukończone 18 lat;
- Podpisanie umowy o wolontariacie;
- Przestrzeganie zasad poufności;
- Regularne spotkania raz w tygodniu (online / na żywo);
- Zaangażowanie i gotowość do pracy przy projekcie od lutego do czerwca oraz w Noc Kultury.
Informacje praktyczne
Kiedy
7–14 lutego 2025 | nabór
20 lutego – pierwsze spotkanie zespołu w Warsztatach Kultury w Lublinie o godz. 17.00
marzec – czerwiec 2025 | zaangażowanie i gotowość do pracy przy projekcie (szczegółowy harmonogram pracy zostanie ustalony podczas pierwszego spotkania)
7/8 czerwca | Noc Kultury
Dla kogo: dla osób pełnoletnich