Przeczytaj o pracach
Instalację tworzy pięć tajemniczych ceramicznych obiektów zawieszonych za pomocą konopnego sznura na drzewie rosnącym w pobliżu największej lubelskiej rzeki.
Artystka dokonała transformacji popularnego urządzenia w poetycką konstelację obiektów-instrukcji, które pomogą nam zaobserwować i odczytać zjawiska wokoło.
Wykonana ze stali i kolorowej tkaniny instalacja Alicji Bielawskiej nawiązuje do architektury pawilonów ogrodowych.
Praca przypomina swoim kształtem szkielet rakiety (a może pocisku odrzutowego?) i jest powtórzeniem popularnej, szczególnie na placach zabaw Bloku Wschodniego w czasach jego istnienia, metalowej konstrukcji służącej dzieciom do wspinania się.
Instalacja jest wynikiem eksperymentów technicznych i poszukiwań formalnych inspirowanych naturalnymi zjawiskami, takimi jak: ruch tafli wody, refleksy świetlne, wizualne efekty fal dźwiękowych.
Instalacja pokazuje cykl od powstania do upadku, powtarzający się każdego dnia. To praca o zmieniających się emocjach, odchyleniach, o poczuciu stabilizacji albo jej braku.
Na dwóch mostach nad Bystrzycą wiszą cukrowe sople będące nośnikiem najróżniejszych znaczeń: procesów zachodzących w środowisku i tych dotyczących zmian społecznych.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego